Skip to main content

Stevige laadpunten voor een groot publiek. Nu is museum- en theaterpubliek niet het meest onbehouwen volk, maar het is op een openbaar toegankelijke locatie als deze toch fijn om laadpalen te hebben die intensief gebruik goed aankunnen.

Meer laadmogelijkheden voor het vernieuwde museum

Kortgeleden is Singer Laren verbouwd. Een nieuwe vleugel geeft meer ruimte om de nog altijd groeiende kunstcollectie te tonen. Om ervoor te zorgen dat het museum weer helemaal bij de tijd is, zijn er ook extra laadpalen gekomen. Die zijn te vinden op het parkeerterrein aan de achterzijde van dit bekende Larense museum annex theater.

De keuze is gevallen op de Alfen Twin 4XL. Niet alleen omdat deze lader twee auto’s tegelijkertijd kan bedienen, maar ook omdat het om exemplaren gaat met een metalen behuizing die tegen een stootje kunnen en waarvan de bediening bovendien kinderlijk eenvoudig is. Deze laadpalen worden ook veelvuldig ingezet als publieke laadpunten in grotere steden, waar intensief gebruik een zekerheid is.

Het gaat om een uitbreiding. Sinds jaar en dag bewijst een Ecotap Duo trouw zijn diensten, door auto na auto bij te laden. Dat is een laadpunt met twee aansluitingen, door plaatsing van de nieuwe laadpunten is het aantal laadmogelijkheden verdrievoudigd. Zodat het voor de bezoekers eenvoudiger wordt om het accupakket van de elektrische auto of plugin hybride te vullen.

 

Werkzaamheden uitgevoerd door de juiste mensen

Zeker op een parkeerterrein dat volop wordt gebruikt is het belangrijk dat tijdens het werk de overlast tot een absoluut minimum beperkt blijft. Dat betekent bij deze klus in Laren dat er niet alleen gespecialiseerde elektrotechnici aan het werk zijn geweest, maar ook grondwerkers met ervaring en zeker ook het juiste materiaal. Om het graafwerk uit te voeren is ook een minikraan gebruikt. Dit om door oude funderingsresten heen te komen. Het gaat om werkzaamheden over een afstand van 40 meter, niet iets om met een simpele schop weg te graven.

De laadpunten van Alfen zijn geplaatst op bijbehorende betonsokkels, zodat ze stevig staan. Ze staan bovendien tussen de parkeervakken in. De parkeerplaatsen hebben ook nog eens zogenaamde varkensruggen, die verhinderen dat auto’s verkeerd worden neergezet. De kans dat iemand een onverhoedse manoeuvre maakt en pardoes een laadpaal omver rijdt is hierdoor tot een absoluut minimum beperkt.

 

Opladen met het platform van E-Flux

De twee nieuwe laadpunten staan geregistreerd bij E-Flux. Dat is een platform waar alle gangbare laadpalen geregistreerd kunnen worden, met ook tal van opties voor het instellen van laadtarieven. Is alles eenmaal ingesteld, dan werkt het daarna vanzelf. Gasten gebruiken de eigen laadpas en de inkomsten uit de laadpalen komen maandelijks binnen. Zonder ernaar om te zien. Handig aan E-Flux is dat er tal van opties zijn om het opladen te beprijzen.

 

Samenwerking met de huisinstallateur

Veel bedrijven hebben eigen partijen die bepaalde soorten werk verricht. Dat noemen we ook wel een huisinstallateurs. Hier is een partij verantwoordelijk voor alles wat met de stroomvoorziening te maken heeft. Dat moet in een museum, met een kostbare collectie, natuurlijk gewoon goed gebeuren, door één partij die bekend is met het gebouw en de aanwezige technische installaties. Hier in het Gooi is dat niet anders. De huisinstallateur heeft de voorbereidende werkzaamheden getroffen, wij hebben de laadpalen geplaatst en aangesloten. Ieder zijn vak.

 

Conclusie

Twee laadpalen erbij voor het Singer Laren betekent een verdubbeling van de laadmogelijkheden, wat altijd van pas komt. Er is gekozen voor stevige laders van Alfen die precies tussen de parkeervakken staan. De laadpalen zijn goed bruikbaar en de kans op beschadiging van deze stevige laders is nagenoeg nul, zodat ze altijd paraat staan voor het opladen van elektrische auto’s en plugins.