Skip to main content

We installeren bij bedrijven en we installeren bij mensen thuis, overal in het land. Het is maar net waar er behoefte is aan een laadpunt. Na de nodige aandacht voor zakelijke klussen, is het hoog tijd om ook eens een thuisinstallatie in de schijnwerpers te zetten.

Twee laadpunten

Vanzelfsprekend pakken we het goed aan. Dit is niet zomaar een thuisinstallatie, maar een dubbele installatie. Bij deze klant hebben we niet alleen bij de woning in Loenersloot een laadpunt geplaatst, maar ook bij de vakantiewoning in Earnewâld. Kunnen beschikken over twee eigen oplaadpunten is vanzelfsprekend pure luxe en maakt elektrisch rijden zo gemakkelijk als het maar zijn kan. Er hoeft nauwelijks te worden nagedacht over opladen onderweg, zoeken naar een vrij laadpunt is niet aan de orde, zeker ook omdat er een BMW iX3 op het pad staat met een rijbereik van vierhonderd kilometer.

Wat er is geïnstalleerd

Op beide adressen is gekozen voor een EVBox Elvi, gecombineerd met een EV-Optimizer. De keuze voor identieke apparatuur ligt voor de hand. De werking van het laadpunt wordt snel duidelijk en beheer op afstand is een koud kunstje. De beide laadpunten gebruiken het platform Everon voor het doen van instellingen, het opvragen van oplaadsessies en het toevoegen van laadpassen. Dat is trouwens typisch zoiets dat niet meer dan één keer hoeft te worden gedaan en daarna nooit meer.
Een laadpunt is er voor het gemak. Het is de bedoeling dat voor opladen niets meer nodig is dan het insteken van de laadkabel en het aanbieden van de laadpas. Zelfs dan kan het eenvoudiger. De EVBox Elvi heeft altijd een vaste kabel, dus het is nooit meer nodig om de laadkabel uit de kofferbak te halen en uit te rollen. Eén soepele beweging en het opladen gaat van start. Het is een handeling die niet meer moeite en evenmin meer tijd kost dan het ophangen van een jas aan de kapstok. Als er niet wordt opgeladen, kan de kabel worden opgehangen aan de cable dock. Dat staat wel zo netjes.
Het laadpunt wordt gecombineerd met een EV-Optimizer. Deze module zorgt door Dynamic Load Balancing (DLB). Hierdoor is opladen op een hoog vermogen mogelijk. De EV-Optimizer wordt aangesloten op de P1-poort van de slimme meter, of met meetspoelen op de stroomdraden. Zo wordt het stroomverbruik in huis doorgegeven aan het laadpunt. Net als bij een publiek laadpunt, is er thuis 11 kW voorhanden voor het opladen van de auto. Of wat minder, als grote stroomverbruikers in huis aanstaan.

Waarom Laadpunt Nederland?

Het is leerzaam om te horen hoe een keuze wordt gemaakt. Waarom Laadpunt Nederland? Het antwoord van meneer is duidelijk: “Ik zag jullie busje rijden op het vakantiepark in Friesland”. Zo blijkt maar weer dat het leveren van goed werk de beste reclame is. Want voor een andere klant in de Friese plaats Earnewâld hebben we naar volle tevredenheid een laadpunt geïnstalleerd. We proberen ons dan ook te onderscheiden door de kwaliteit van het werk. Zo plaatsen we bij montage op een buitenmuur bijvoorbeeld altijd een rvs-profiel, of we werken de bekabeling onzichtbaar weg. Dat toont een stuk beter dan een pvc-pijpje, dat ook vaak wordt gebruikt.
Over de dubbele installatie in Loenersloot en Earnewâld is er niets dan lof. Alles werkt zoals het hoort, van aanvraag tot installatie is alles goed verlopen. Waardering is er eveneens voor de persoonlijke aandacht. Onze binnendienstmedewerkers nemen de tijd om goed uit te leggen wat we doen en hoe we de werkzaamheden uitvoeren. Elektrisch rijden is voor veel mensen iets nieuws, dus rijzen er vragen waarop wij de antwoorden graag geven.

Conclusie

Een eigen laadpunt is altijd beschikbaar en er hoeft nooit naar te worden gezocht. Dat zijn twee van de belangrijkste voordelen. Iedere dag vertrekken met een volle accu en onderweg niet hoeven zoeken naar laadmogelijkheden is handig, of zelfs een enorm pluspunt in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor, waarmee tankstationbezoek met de regelmaat van de klok nodig is.

Meer beeld van de EVBox Elvi in Loenersloot