Skip to main content

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1. | DEFINITIES 

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter  aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt. 

  1. Laadpunt Beheer: Laadpunt Beheer B.V., alsook de aan haar gelieerde ondernemingen Laadpunt Nederland B.V. en Laadpunt Installatie B.V., allen gebruikers van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Oosterengweg 34, 1221 JV te Hilversum. 
  2. Wederpartij: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Laadpunt Beheer een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten. 
  3. Consument: een Wederpartij, natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf. 
  4. Partijen: Laadpunt Beheer en de Wederpartij gezamenlijk. 
  5. Overeenkomst: iedere tussen Partijen tot stand gekomen overeenkomst waarmee Laadpunt Beheerzich jegens de Wederpartij heeft verbonden tot de verkoop en levering van Producten en/of het verlenen van Diensten. 
  6. Overeenkomst op Afstand: een Overeenkomst die tussen Laadpunt Beheer en een Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van Laadpunt Beheer en de Consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand. Een Overeenkomst is aldus geen Overeenkomst op Afstand indien daarbij door Laadpunt Beheer geen georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand wordt gebruikt, bijvoorbeeld in het geval de Consument de contactgegevens van Laadpunt Beheer op internet of in een telefoonboek opzoekt en telefonisch een Overeenkomst sluit. 
  7. Abonnement: een Overeenkomst waarbij Partijen zich voor een bepaalde of onbepaalde periode jegens elkaar hebben verbonden tot voortdurende, telkens terugkerende of opeenvolgende prestaties, zoals, maar niet beperkt tot, service- en hostingcontracten. 
  8. Producten: alle in het kader van de Overeenkomst door Laadpunt Beheer aan de Wederpartij te verkopen, te leveren en eventueel voor de Wederpartij te installeren zaken, waaronder niet-limitatief bedoeld, begrepen kunnen zijn: Laadpunten, laadkabels, veldverdeelkasten en borden. 
  9. Diensten/Dienstverlening: alle in het kader van de Overeenkomst door of namens Laadpunt Beheer te verlenen diensten, waaronder niet-limitatief bedoeld, begrepen kunnen zijn: installatiewerkzaamheden, onderhoudsdiensten, storingsdiensten, hostingdiensten en helpdeskdiensten. 

10.Eindgebruiker: iedere natuurlijke of rechtspersoon die gebruik maakt van de Producten en/of Diensten van Laadpunt Beheer, al dan niet tevens Wederpartij. 

11.Elektrisch Voertuig: een wegvoertuig dat volledig wordt aangedreven door een elektromotor en/of een hybride voertuig dat deels wordt aangedreven door een elektromotor, welk voertuig al dan niet gebruik maakt van elektriciteit die wordt opgeslagen in een batterij, oplaadbaar door gebruik van een Laadpunt. 

12.Laadpunt: een voorziening op een bepaalde locatie die bestemd is om de batterij van een Elektrisch Voertuig op te laden.

13.Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie  die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen  hiermee gelijk kan worden gesteld. 

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Laadpunt Beheer en iedere tot stand  gekomen Overeenkomst. 
  2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Overeenkomsten voor de uitvoering  waarvan derden door Laadpunt Beheer worden betrokken. 
  3. Indien en voor zover daarvan niet uitdrukkelijk en Schriftelijk is afgeweken, zijn de eventuele algemene  voorwaarden van de Wederpartij, onder welke benaming dan ook aangeduid, niet op de Overeenkomst van toepassing. Indien uitdrukkelijk en Schriftelijk is overeengekomen dat tevens de algemene  voorwaarden van de Wederpartij op de Overeenkomst van toepassing zijn, vindt in geval van strijdigheid  tussen de bepalingen van de onderhavige algemene voorwaarden en de algemene voorwaarden van de  Wederpartij, uitsluitend het bepaalde in de onderhavige algemene voorwaarden toepassing. 
  4. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden  afgeweken. Indien en voor zover hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen,  afwijkt van het bepaalde in deze algemene voorwaarden, geldt hetgeen Partijen uitdrukkelijk en  Schriftelijk zijn overeengekomen. 
  5. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de  Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend  geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen  ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de  oorspronkelijke bepaling in acht genomen. 

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN OVEREENKOMSTEN 1. Behoudens voor zover uit een reeds tussen Partijen tot stand gekomen samenwerkingsovereenkomst  dwingend anders voortvloeit, is elk aanbod van Laadpunt Beheer (waaronder haar offertes en  aanbiedingen in haar webwinkel mede begrepen) vrijblijvend, ook in geval daarin een termijn van  aanvaarding is vermeld. Laadpunt Beheer kan een vrijblijvend aanbod tot onverwijld, althans zo spoedig  mogelijk na aanvaarding daarvan door de Wederpartij, nog herroepen. Offertes van Laadpunt Beheer zijn geldig gedurende de daartoe op de offerte aangegeven periode, bij gebreke waarvan een  geldigheidsduur geldt van een maand na dagtekening van de offerte. 

  1. De Wederpartij kan geen rechten ontlenen aan een aanbod van Laadpunt Beheer dat een kennelijke  fout of vergissing bevat. 
  2. De Wederpartij kan voorts geen rechten ontlenen aan een offerte van Laadpunt Beheer dat is gebaseerd  op door de Wederpartij verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens. Indien een offerte van Laadpunt Beheer is gebaseerd op door de Wederpartij verstrekte gegevens, staat de Wederpartij in voor de  juistheid en volledigheid van deze gegevens. 
  3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand door aanbod en aanvaarding.  Indien de aanvaarding van de Wederpartij afwijkt van het aanbod van Laadpunt Beheer, komt de  Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Laadpunt Beheer anders  aangeeft. In geval de Overeenkomst middels de webwinkel van Laadpunt Beheer wordt gesloten, zal de  totstandkoming daarvan zo spoedig mogelijk per e-mail aan de Wederpartij worden bevestigd.
  4. Indien de Wederpartij de Overeenkomst op naam van een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit,  verklaart zij door het aangaan van de Overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De Wederpartij is naast  deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen uit die  Overeenkomst. 

ARTIKEL 4. | ANNULERING EN AFZEGGING DOOR DE WEDERPARTIJ 1. Het bepaalde in dit artikel, laat het bepaalde in artikel 5 ten aanzien van Consumenten, onverlet. 2. Indien de Wederpartij een door haar geaccordeerde offerte van Laadpunt Beheer annuleert voordat een  

aanvang is gemaakt met de uitlevering van de bestelde Producten of de feitelijke Dienstverlening, is  Laadpunt Beheer gerechtigd 20% van het overeengekomen totaalbedrag als annuleringskosten aan de  Wederpartij in rekening te brengen. In geval van latere annulering door de Wederpartij is Laadpunt Beheer gerechtigd vergoeding te vorderen van de winstderving en eventuele overige door Laadpunt Beheer ten gevolge van de annulering geleden schade. 

  1. Afzegging door de Wederpartij van een door Partijen gemaakte afspraak met betrekking tot  installatiediensten, geschiedt uitsluitend kosteloos in geval afzegging plaatsvindt uiterlijk 48 uur vóór  het tijdstip van de afspraak. Indien de Wederpartij de installatieafspraak binnen 48 uur van tevoren  annuleert of verplaatst, dan wel vanwege de Wederpartij geen bevoegde persoon aanwezig is op het  moment van de afspraak, dan zal Laadpunt Beheer kosten in rekening brengen bestaande uit een bedrag  voor het niet tijdig afzeggen van de afspraak, vermeerderd met eventuele voorrijkosten indien de  installateur onverrichterzake moet terugkeren als een bedoelde persoon niet aanwezig is. De kosten  voor te laat annuleren of verplaatsen bedraagt € 225,- exclusief btw (€ 272,25 inclusief btw). De door te  berekenen kosten wanneer een bedoelde persoon niet aanwezig is op het moment van de afspraak  bedragen € 225,-, (€ 272,25 inclusief btw) vermeerderd met € 125,- (€ 151,25 inclusief btw)  voorrijkosten. 

ARTIKEL 5. | RECHT VAN ONTBINDING BIJ OVEREENKOMSTEN OP AFSTAND 1. Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het bepaalde in het volgende lid,  kan de Consument een Overeenkomst op Afstand tot 14 dagen nadat de Producten door of namens hem  in ontvangst zijn genomen, zonder opgave van redenen ontbinden. 

  1. De Consument heeft geen recht van ontbinding bij: 
  2. a) de levering van volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten, die niet  geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van  de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; 
  3. b) de levering van Producten die na levering naar hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere  zaken; 
  4. c) een Overeenkomst op Afstand waarvoor het recht van ontbinding overigens krachtens Afdeling  6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek (BW) is uitgesloten. 
  5. Indien eventuele installatie van de Producten door of namens Laadpunt Beheer plaatsvindt gedurende  de bedenktijd als bedoeld in lid 1, geschiedt dit uitsluitend op uitdrukkelijk verzoek van de Consument.  Indien de Consument vervolgens gebruik maakt van zijn recht van ontbinding, dient de Consument voor  eigen rekening en risico zorg te dragen voor de demontage van de Producten, al dan niet door  tussenkomst van Laadpunt Beheer. In zodanig geval is Laadpunt Beheer nimmer aansprakelijk voor de  tijdige uitvoering van de demontage en teruglevering van de Producten. Ook indien Laadpunt Beheer de  demontage verzorgt, komen de kosten daarvan voor rekening van de Consument. Voorts is de 

Consument in zodanig geval op grond van artikel 6:230s lid 4 van het Burgerlijk Wetboek aan Laadpunt Beheer de prijs verschuldigd voor de installatiewerkzaamheden die in eerste aanleg zijn betaald. 4. De Consument die gebruik maakt van het recht van ontbinding, kan de Overeenkomst op Afstand  ontbinden door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door Laadpunt Beheer aangeboden  modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Laadpunt Beheer. Zo spoedig mogelijk  nadat Laadpunt Beheer in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst  op Afstand te ontbinden en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Laadpunt Beheer de ontbinding van de Overeenkomst op Afstand per e-mail bevestigen. 

  1. Gedurende de termijn als bedoeld in lid 1, dient de Consument zorgvuldig om te gaan met de te  retourneren Producten en de verpakking daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten  slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de  Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts mag  hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen. 
  2. Indien de Consument van het recht van ontbinding gebruik maakt, zal hij de betreffende Producten  onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Laadpunt Beheer retourneren. 
  3. De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van de Producten die het gevolg is van een  manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 5. Laadpunt Beheer is gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, bijvoorbeeld  door deze te verrekenen met de van de Consument ontvangen betalingen. 
  4. Retournering van de Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument het verzoek  bij Laadpunt Beheer heeft ingediend om de Overeenkomst op Afstand te ontbinden. 9. Indien de Consument gebruik maakt van het recht van ontbinding, komen de kosten van retournering  van de Producten voor zijn rekening. 

10.Laadpunt Beheerzal de van de Consument ontvangen betalingen, minus eventuele waardevermindering  en minus de eventuele kosten als bedoeld in lid 3, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien  dagen na ontbinding van de Overeenkomst op Afstand aan de Consument terugbetalen, mits de  Producten door Laadpunt Beheer zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat  de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden. Indien slechts ten aanzien van een gedeelte van de  bestelling het recht van ontbinding wordt toegepast, dan komen de eventuele bezorgkosten die door  de Consument in eerste aanleg zijn betaald, niet voor restitutie in aanmerking. Voorts is Laadpunt Beheer niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen indien de Consument bij de bestelling  uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door Laadpunt Beheer aangeboden minst kostbare wijze van  standaardlevering heeft gekozen. 

ARTIKEL 6. | VERPLICHTINGEN VAN DE WEDERPARTIJ IN HET ALGEMEEN 1. De Wederpartij staat ervoor in dat zij Laadpunt Beheer steeds zo spoedig mogelijk als voor de opzet en  uitvoering van de Overeenkomst is vereist, alle gegevens verstrekt die voor die opzet c.q. uitvoering  redelijkerwijs relevant zijn. De Wederpartij staat in voor de juistheid van deze gegevens. Laadpunt Beheer is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat Laadpunt Beheer is  uitgegaan van door de Wederpartij verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens. 

  1. De Wederpartij dient Laadpunt Beheer voorts tijdig alle voor de opzet en uitvoering van de  Overeenkomst vereiste medewerking te verlenen, waaronder mede begrepen het verlenen van alle  bevoegdheden en autorisaties en overige inspanningen die nodig zijn voor een deugdelijke uitvoering 

van de Overeenkomst. De Wederpartij neemt alle redelijke maatregelen om de uitvoering van de  Overeenkomst te optimaliseren. 

ARTIKEL 7. | TERMIJNEN 

  1. Alle uitvoerings- en/of (op)leveringstermijnen waartoe Laadpunt Beheer zich jegens de Wederpartij heeft verbonden, zijn indicatieve, niet-fatale termijnen. Voor de nakoming van deze termijnen is  Laadpunt Beheer mogelijk mede afhankelijk van de Wederpartij of derden. Indien de niet tijdige  nakoming het gevolg is van een niet aan Laadpunt Beheer toerekenbare omstandigheid, oftewel  overmacht in de zin van artikel 15, worden de verplichtingen van Laadpunt Beheer opgeschort voor de  duur van de overmachtsituatie. Het bepaalde in het overige van artikel 15 vindt in zodanig geval  overeenkomstige toepassing.  
  2. Behoudens voor zover uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, verplicht een  Abonnement Laadpunt Beheer niet tot bepaalde reactietijden, bepaalde hersteltermijnen en/of  bepaalde verplichtingen om de Producten en/of systemen voortdurend deugdelijk te laten werken. 
  3. Indien de niet tijdige nakoming van de Overeenkomst het gevolg is van een wél aan Laadpunt Beheer toerekenbare omstandigheid, treedt het verzuim van Laadpunt Beheer niet eerder in dan nadat de  Wederpartij Laadpunt Beheer Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een  redelijke termijn voor de nakoming is vermeld, en Laadpunt Beheer na het verstrijken van de  laatstbedoelde termijn nog steeds met de nakoming in gebreke is. 
  4. Indien Laadpunt Beheer voor de uitvoering van de Overeenkomst afhankelijk is van door de Wederpartij te verstrekken gegevens of anderszins te verrichten inspanningen, en deze gegevens niet tijdig worden  aangeleverd c.q. deze inspanningen niet tijdig worden verricht, is Laadpunt Beheer gerechtigd de  uitvoering c.q. (op)levering op te schorten voor de duur van de vertraging. 
  5. Verzuim van Laadpunt Beheer als gevolg van een aan Laadpunt Beheer toe te rekenen omstandigheid,  e.e.a. zoals bedoeld in lid 3, biedt de Wederpartij recht op ontbinding van dat gedeelte van de  Overeenkomst waarop het verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende  schadevergoeding. 

ARTIKEL 8. | DERDEN 

  1. Laadpunt Beheer is te allen tijde bevoegd om niet aan haar ondergeschikte zelfstandige hulppersonen,  oftewel derden bij de uitvoering van de Overeenkomst te betrekken. 
  2. Deze algemene voorwaarden zijn mede bedongen ten behoeve van de derden als bedoeld in het vorige  lid. Derhalve kunnen zij, voor zover het recht op nakoming van de betreffende bedingen naar hun aard  of strekking niet uitsluitend voorbehouden kan zijn aan Laadpunt Beheer, jegens de Wederpartij een  beroep doen op de bepalingen van deze algemene voorwaarden als ware zij zelf partij bij de  Overeenkomst. 
  3. Laadpunt Beheer is, behoudens voor zover de wet daaraan, gelet op de omstandigheden van het geval,  dwingend in de weg staat, niet aansprakelijk voor fouten of tekortkomingen van derden als bedoeld in  de vorige leden. Laadpunt Beheer is in elk geval niet aansprakelijk voor fouten of tekortkomingen van  derden met wie de Wederpartij zelf een overeenkomst heeft gesloten, ook in geval zulks op advies of  voordracht van Laadpunt Beheer is gebeurd. 
  4. Het is mogelijk dat de derden als bedoeld in de vorige leden hun aansprakelijkheid ter zake de uitvoering  van de Overeenkomst willen beperken. Laadpunt Beheer gaat ervan uit, en bedingt zo nodig bij deze,  dat de met haar gesloten Overeenkomst de bevoegdheid inhoudt om dergelijke  aansprakelijkheidsbeperkingen mede namens de Wederpartij te aanvaarden.

ARTIKEL 9. | UITVOERING VAN INSTALLATIEDIENSTEN 

  1. Laadpunt Beheer dan wel de door Laadpunt Beheer in het kader van installatiediensten tewerkgestelde  persoon (hierna: ‘installateur’), zal binnen een redelijke termijn na totstandkoming van de  Overeenkomst contact opnemen met de Wederpartij teneinde een installatiedatum af te spreken. Installatiediensten worden conform de installatievoorschriften “turn key” opgeleverd. 
  2. De Wederpartij dient er tijdig vóór de uitvoering van de installatiediensten door de installateur voor zorg  te dragen dat: 

– de meterkast en eventuele kruipruimte opgeruimd en toegankelijk is; 

– het betreffende parkeervlak afgezet is zodat de installateur de installatiediensten deugdelijk kan  verrichten; 

– de stroomvoorziening op locatie in overleg met de Wederpartij kort afgesloten kan worden. 3. Eventueel door de installateur noodzakelijkwijs te maken parkeerkosten, worden aan de Wederpartij doorberekend. 

  1. De Wederpartij garandeert dat alle informatie die door de Wederpartij aan de installateur is verstrekt, juist en accuraat is. De offerte welke de basis vormt voor de Overeenkomst is volledig gebaseerd op de  gegevens welke de Wederpartij doorgeeft. Indien bij de uitvoering van de installatiediensten blijkt dat  de door de Wederpartij verstrekte gegevens niet juist zijn, komen alle kosten van meerwerk dientengevolge ontstaan, voor rekening van de Wederpartij. Kosten van meerwerk worden door de  installateur ter plekke met de Wederpartij afgesproken en door de Wederpartij voor akkoord  ondertekend. Indien de door de Wederpartij verstrekte gegevens over gebruik van de verschillende  stoppen in de meterkast niet juist zijn, komen alle daaruit voortvloeiende risico’s voor rekening van de  Wederpartij. 
  2. Het uurtarief voor meerwerk bedraagt € 65,- exclusief btw (€ 78,65 inclusief btw). 6. Indien de installateur niet tijdig van start kan met, of gehinderd wordt tijdens de werkzaamheden, komen de daaruit voortvloeiende wachturen voor rekening van de Wederpartij. Het uurtarief voor  wachturen bedraagt € 50,56 exclusief btw (€ 61,18 inclusief btw). 
  3. Laadpunt Beheer is niet verantwoordelijk voor hinder op de installatielocatie; dit is nadrukkelijk de verantwoordelijkheid van de Wederpartij. 
  4. Zodra de installatie gereed is vindt de oplevering plaats. De Wederpartij dient bij de oplevering aanwezig  te zijn. De installateur loopt samen met de Wederpartij een opleveringschecklist na. 9. De Wederpartij is verplicht tijdens de oplevering alle gebreken te melden aan de installateur welke zij  tijdens de oplevering constateert, dan wel redelijkerwijs kan constateren. De installateur zal de  geconstateerde gebreken vermelden op de opleveringschecklist. 

10.De oplevering is geaccepteerd zodra de opleveringschecklist is nagelopen en de Wederpartij Schriftelijk akkoord heeft gegeven middels het ondertekenen van de opleveringschecklist. Indien de Wederpartij de oplevering niet accepteert zal zij binnen 48 uur Schriftelijk aangeven waarom zij niet akkoord is met  de oplevering. De installateur zal binnen een redelijke termijn contact opnemen met de Wederpartij om  tot een nieuwe oplevering te komen. Bij een nieuwe oplevering gelden dezelfde voorwaarden als bij de  initiële oplevering. 

11.Ondertekening van de opleveringschecklist betekent dat de Wederpartij de installatiediensten als  deugdelijk uitgevoerd heeft geaccepteerd, behoudens de eventuele op de opleveringschecklist  vermelde gebreken.

12.Gebreken welke wel zijn geconstateerd tijdens de oplevering door de Wederpartij maar niet zijn gemeld  bij de oplevering, dan wel redelijkerwijs door de Wederpartij bij de oplevering hadden kunnen worden  geconstateerd, worden door ondertekening van de opleveringschecklist door de Wederpartij, als  geaccepteerd aangemerkt. 

13.De installateur zal de gebreken ten aanzien waarvan de Wederpartij conform het bepaalde in de vorige  leden deugdelijk heeft geklaagd, binnen een redelijke termijn herstellen. 

14.Kleine gebreken die binnen een redelijke termijn door de installateur kunnen worden hersteld, zullen  voor de Wederpartij geen reden zijn voor onthouding van acceptatie van de oplevering, mits zij de ingebruikname van het Product niet in de weg staan. 

15.Indien een vertegenwoordiger namens de Wederpartij bij de oplevering aanwezig is en deze persoon de oplevering accepteert door ondertekening van de opleveringschecklist, heeft de Wederpartij 48 uur na  deze ondertekening de tijd om de acceptatie van de oplevering Schriftelijk en onder opgave van reden in te trekken. 

16.Neemt de Wederpartij het Product in gebruik voordat de oplevering heeft plaatsgevonden en de  oplevering is geaccepteerd, dan geldt de dag van ingebruikname als dag van acceptatie van het Product. 

ARTIKEL 10. | VERDERE VERPLICHTINGEN VAN DE WEDERPARTIJ BIJ  DIENSTVERLENING OP LOCATIE 

  1. Indien uitvoering aan de Diensten wordt gegeven op locatie van de Wederpartij of een andere door haar  aangewezen en tussen Partijen overeengekomen locatie, vindt dit artikel toepassing, onverminderd het  bepaalde in het overige in deze algemene voorwaarden. 
  2. De Wederpartij dient zorg te dragen voor een juiste en tijdige uitvoering van alle inrichtingen,  voorzieningen en andere voorwaarden die noodzakelijk zijn voor een deugdelijke uitvoering van de  overeengekomen Diensten. In het bijzonder dient de Wederpartij er voor eigen rekening en risico voor  zorg te dragen dat: 

– de door Laadpunt Beheer tewerkgestelde personen op het overeengekomen tijdstip tot de plaats  van uitvoering toegang verkrijgen en zij de Diensten kunnen verrichten gedurende de normale  werkuren; 

– er sprake is van een plaats van uitvoering die geschikt is voor de uitvoering van de Diensten en de  verwerking en opstelling van alle daarbij te gebruiken zaken; 

– voor zover zulks redelijkerwijs van de Wederpartij kan en mag worden gevergd: alle veiligheids- en  voorzorgsmaatregelen zijn getroffen en gedurende de Dienstverlening worden gehandhaafd. 3. De door Laadpunt Beheer tewerkgestelde personen dienen kosteloos gebruik te kunnen maken van het  stroomnet en andere in redelijkheid door hen gewenste zaken en voorzieningen die op de locatie van  de Dienstverlening beschikbaar zijn. 

ARTIKEL 11. | BIJZONDERE BEPALINGEN VOOR ONDERHOUD EN INSTALLATIE VAN  LAADPUNTEN 

  1. Indien installatiewerkzaamheden ten aanzien van een Product geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd door de Wederpartij zelf of door een door de Wederpartij zelf gecontracteerde derde, kan Laadpunt Beheer niet instaan voor de deugdelijke installatie, de afwezigheid van enige installatiefout en het niet  intreden van enige schade als gevolg van een onjuiste installatie of een installatie welke niet plaatsvindt  conform de installatievoorschriften. Indien en voor zover Laadpunt Beheer in een dergelijk geval wordt  opgeroepen en door of namens Laadpunt Beheer bij de Wederpartij storingsonderzoek wordt verricht  en/of een fout door een door Laadpunt Beheer tewerkgestelde persoon wordt hersteld, dan zullen de 

hieraan verbonden kosten, waaronder voorrijkosten, installatie- en/of reparatiekosten en/of  materiaalkosten, volledig worden doorberekend aan de Wederpartij. 

  1. Laadpunt Beheer behoudt zich het recht voor om door haar geïnstalleerde Laadpunten op afstand vanuit  haar backofficesysteem te monitoren, te onderhouden en waar nodig van nieuwe software te voorzien. 3. Eventuele schade aan een Laadpunt dient per omgaande aan Laadpunt Beheer te worden gemeld. 4. Indien Laadpunt Beheer op verzoek van de Wederpartij een on-site bezoek uitvoert met betrekking tot  storing, onderhoud of garantie, dan worden hiervoor, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is  overeengekomen, zoals middels een servicecontract, € 125,- exclusief btw (€ 151,25 inclusief btw) aan voorrijkosten aan de Wederpartij in rekening gebracht. Daarnaast wordt er ten minste een uur arbeid in  rekening gebracht ten bedrage van € 65,- exclusief btw (€ 78,65 inclusief btw). Het minimale  totaalbedrag op de betreffende factuur bedraagt dan ook altijd € 190,- exclusief btw (€ 229,90 inclusief  btw). 

ARTIKEL 12. | VERKOOP EN LEVERING VAN PRODUCTEN 

  1. Dit artikel vindt, onverminderd het bepaalde in het overige van deze algemene voorwaarden, uitsluitend  toepassing op de Overeenkomst die voorziet in de verkoop en levering van Producten, zonder dat deze  Producten bij of aansluitend op de levering door of namens Laadpunt Beheer worden geïnstalleerd. 
  2. Afhankelijk van hetgeen ter zake tussen Partijen uitdrukkelijk is overeengekomen, vindt de levering van  de Producten plaats door verzending daarvan op het door de Wederpartij opgegeven afleveradres, dan  wel afhalen daarvan door of namens de Wederpartij op locatie van Laadpunt Beheer. 
  3. In geval van verzending van de Producten geen afleveradres door de Wederpartij is vermeld, geldt het  factuuradres als afleveradres. 
  4. Laadpunt Beheer bepaalt de wijze van verpakking en eventuele verzending van de Producten. 5. Laadpunt Beheer behoudt zich het recht voor om orders in gedeelten te leveren. In dat geval vangt de  bedenktijd van de Consument in het kader van een Overeenkomst op Afstand pas aan op het moment  dat de laatste deellevering uit de bestelling door of namens de Consument in ontvangst is genomen. 6. Het risico van verlies en beschadiging van de Producten gaat over op de Wederpartij op het moment dat  de Producten door of namens de Wederpartij in ontvangst zijn genomen. 
  5. Bij overschrijding van de overeengekomen leveringstermijn is de Wederpartij nimmer gerechtigd te  weigeren de te leveren Producten in ontvangst te nemen en/of de overeengekomen prijs te voldoen.  8. Indien de Producten niet of niet tijdig aan de Wederpartij kunnen worden geleverd als gevolg van een  

omstandigheid die de Wederpartij is toe te rekenen, is Laadpunt Beheer gerechtigd de Producten op  kosten van de Wederpartij op te slaan, onverminderd de verplichting van de Wederpartij tot voldoening  van de overeengekomen prijs.  

  1. In het geval dat de Wederpartij afname van de bestelde Producten weigert of anderszins nalatig is de  Producten in ontvangst te nemen, zal de Wederpartij op eerste verzoek van Laadpunt Beheer mededelen binnen welke termijn de Producten alsnog zullen worden afgenomen. Deze termijn zal  nimmer langer zijn dan twee weken na de dag van het verzoek als bedoeld in de vorige zin. Laadpunt Beheer is bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien de Wederpartij, na het verstrijken van de in  de vorige zin bedoelde termijn, afname van de Producten nog steeds heeft nagelaten, onverminderd de  verplichting van de Wederpartij tot voldoening van de overeengekomen prijs en de redelijke kosten voor  opslag van de Producten.

10.Indien Laadpunt Beheer bij toepassing van de leden 8 of 9 nog andere noodzakelijke kosten maakt welke  niet zouden bestaan indien de Wederpartij haar afnameverplichting jegens Laadpunt Beheer deugdelijk  was nagekomen, komen tevens deze kosten aanvullend voor rekening van de Wederpartij. ARTIKEL 13. | DUUR EN OPZEGGING VAN ABONNEMENTEN 

  1. Abonnementen worden aangegaan voor de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen bepaalde tijd,  bij gebreke waarvan het Abonnement wordt geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd. 2. Tenzij het Abonnement conform het bepaalde in het volgende lid tijdig is opgezegd, wordt het Abonnement dat is aangegaan voor bepaalde tijd, na verstrijken van de overeengekomen duur, stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. 
  2. Abonnementen eindigen door Schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Abonnementen eindigen nimmer eerder dan nadat de eventueel overeengekomen bepaalde  looptijd is verstreken. 

ARTIKEL 14. | GARANTIE EN CONFORMITEIT 

  1. De garantie op verrichte installatiediensten bedraagt 12 maanden na oplevering daarvan, tenzij  uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen. Indien zich binnen deze garantieperiode een  gebrek aan het opgeleverde installatiewerk voordoet dat krachtens het bepaalde in dit artikel onder de  garantie valt, zal Laadpunt Beheer de gebreken herstellen. 
  2. De garantie op geleverde Producten is beperkt tot de eventuele fabrieksgarantie die de betreffende  toeleverancier van Laadpunt Beheer met de Producten heeft meegeleverd, met dien verstande dat een  door Laadpunt Beheer, fabrikant of importeur verstrekte garantie niets afdoet aan de dwingende  wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten jegens Laadpunt Beheer kunnen doen gelden. 
  3. Onverminderd de eventueel uitdrukkelijk bedongen garantievoorwaarden, vervalt eventueel  toepasselijke garantie (waaronder tevens begrepen een aanspraak op basis van non-conformiteit) in elk  geval indien het geleverde is geopend met het kennelijke doel deze zelf te repareren, en voorts in geval  van een gebrek van het (op)geleverde dat het gevolg is van een van buiten komende oorzaak of voor  het overige niet aan Laadpunt Beheer of haar toeleverancier kan worden toegerekend. Daaronder wordt  niet-limitatief bedoeld, begrepen: gebreken als gevolg van beschadiging, natuurlijke slijtage,  molestschade, onjuiste of onoordeelkundige behandeling, onjuist of onoordeelkundig gebruik, gebruik  in strijd met de gebruiksvoorschriften of overige aanwijzingen van of vanwege Laadpunt Beheer, het  niet vakkundig en regelmatig (doen) onderhouden en het aanbrengen van veranderingen aan het  (op)geleverde, waaronder mede begrepen reparaties welke niet met voorafgaande Schriftelijke  instemming van Laadpunt Beheer zijn uitgevoerd. 
  4. Indien tijdens of na onderzoek blijkt dat er geen sprake is van geldende garantie, is Laadpunt Beheer gerechtigd om de in dat verband gemaakte kosten aan de Wederpartij in rekening te brengen. ARTIKEL 15. | OVERMACHT 
  5. Laadpunt Beheer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Overeenkomst indien  en voor zolang zij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die haar krachtens de wet, een  rechtshandeling of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden  toegerekend.  
  6. Indien en voor zover de overmachtsituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk  maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. 3. Indien Laadpunt Beheer bij het intreden van de overmachtsituatie reeds gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of nog slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij 

gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte, respectievelijk uitvoerbare gedeelte van de Overeenkomst afzonderlijk te factureren als ware er sprake van een zelfstandige Overeenkomst. 4. Schade als gevolg van overmacht komt, onverminderd toepassing van het vorige lid, nimmer voor  vergoeding in aanmerking. 

ARTIKEL 16. | OPSCHORTING EN ONTBINDING 

  1. Laadpunt Beheer is, indien de omstandigheden van het geval dat redelijkerwijs rechtvaardigen, bevoegd  de uitvoering van de Overeenkomst, zonder rechterlijke tussenkomst op te schorten of de  Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien en voor zover de  Wederpartij haar verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene  voorwaarden mede begrepen) niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, dan wel na het sluiten van de  Overeenkomst Laadpunt Beheer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat  de Wederpartij haar verplichtingen niet zal nakomen. Indien de nakoming van de verplichtingen van de  Wederpartij ten aanzien waarvan zij tekortschiet of dreigt te kort te schieten, niet blijvend onmogelijk  is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de Wederpartij Schriftelijk door Laadpunt Beheer in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de  Wederpartij haar verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de  laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.  
  2. Indien de Wederpartij in staat van faillissement verkeert, (voorlopige) surseance van betaling heeft  aangevraagd, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op haar van toepassing is verklaard, enig  beslag op haar goederen is gelegd of in gevallen waarin de Wederpartij anderszins niet vrijelijk over haar  vermogen kan beschikken, is Laadpunt Beheer gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke  ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, tenzij de Wederpartij reeds genoegzame  zekerheid voor de nakoming van haar betalingsverplichtingen jegens Laadpunt Beheer heeft gesteld. 
  3. De Wederpartij maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door  Laadpunt Beheer op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- of ontbindingsrecht. 4. De Wederpartij is verplicht de schade die Laadpunt Beheer ten gevolge van de opschorting of ontbinding  van de Overeenkomst lijdt, te vergoeden.  
  4. Indien Laadpunt Beheer de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle vorderingen die  Laadpunt Beheer op de Wederpartij heeft, terstond opeisbaar. 

ARTIKEL 17. | PRIJZEN EN BETALINGEN 

  1. De Wederpartij is de bedragen verschuldigd zoals uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen. Indien  en voor zover de prijs en kosten niet uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, worden de  betreffende prestaties verricht tegen de gebruikelijke daarvoor door Laadpunt Beheer gehanteerde  tarieven. 
  2. Alle door de Wederpartij aan Laadpunt Beheer verschuldigde bedragen zijn exclusief btw en eventuele  andere heffingen van overheidswege, met dien verstande dat een aanbod gericht aan Consumenten  deze bedragen (mede) inclusief btw vermeldt. Tussentijdse wijzigingen van btw-tarieven en/of andere  heffingen van overheidswege, kunnen met onmiddellijke ingang aan de Wederpartij worden  doorberekend, ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten. 
  3. Laadpunt Beheer is te allen tijde gerechtigd haar prijzen te wijzigen, met dien verstande dat een  prijswijziging, onverminderd het bepaalde in het vorige lid, geen betrekking heeft op reeds tot stand  gekomen Overeenkomsten. In geval evenwel sprake is van een Abonnement voor onbepaalde tijd, is  Laadpunt Beheer gerechtigd de overeengekomen prijs te wijzigen, in welk geval Laadpunt Beheer 

uiterlijk twee maanden voorafgaand aan de inwerkingtreding daarvan, Schriftelijk mededeling aan de  Wederpartijzal doen van de prijswijziging, zodat de Wederpartij het Abonnement nog op reguliere wijze  kan opzeggen voordat de prijswijziging van kracht wordt. 

  1. Laadpunt Beheer is gerechtigd te vorderen dat de door de Wederpartij aan Laadpunt Beheer verschuldigde betaling geheel of gedeeltelijk middels vooruitbetaling wordt voldaan, met dien verstande dat Laadpunt Beheer een Consument, in het kader van een consumentenkoop, niet zal verplichten tot vooruitbetaling van meer dan 50% van de overeengekomen koopprijs. 
  2. Laadpunt Beheer is niet eerder gehouden (verder) uitvoering te geven aan de Overeenkomst dan nadat de Wederpartij alle op haar rustende en reeds opeisbare betalingsverplichtingen jegens Laadpunt Beheer is nagekomen. 
  3. Betaling dient te geschieden op de daartoe door Laadpunt Beheer aangewezen wijze, binnen de door Laadpunt Beheer vermelde of aangezegde termijn. In geval van overboeking hanteert Laadpunt Beheer een standaardbetalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum, maar kan daarvan in individuele gevallen afwijken. 
  4. Laadpunt Beheer verzendt facturen langs elektronische weg, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen. 
  5. Reclamaties ten aanzien van factuurbedragen dienen uiterlijk vóór het einde van de betalingstermijn aan Laadpunt Beheer gemeld te worden. Indien de Wederpartij niet akkoord is met een (onderdeel van een) factuur, zal de Wederpartij zulks onder opgaaf van redenen aan Laadpunt Beheer mededelen via info@Laadpunt.nl of per post. De Wederpartij zal de onbetwiste gedeelten van de factuur evenwel betalen binnen de toepasselijke betalingstermijn. 
  6. Indien de Wederpartij in staat van faillissement verkeert, (voorlopige) surseance van betaling heeft aangevraagd, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op haar van toepassing is verklaard, enig beslag op haar goederen is gelegd of in gevallen waarin de Wederpartij anderszins niet vrijelijk over haar vermogen kan beschikken, zijn de vorderingen op de Wederpartij onmiddellijk opeisbaar. 

10.Indien tijdige betaling achterwege blijft, is de Wederpartij van rechtswege en zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Aanvullend op haar wettelijke rechten berekent Laadpunt Beheer 1% rente per maand over het openstaande bedrag tot aan het moment waarop het volledige bedrag is voldaan, plus een direct opeisbare vergoeding voor invorderingskosten ter grootte van € 40,- op basis van artikel 6:96 van het Burgerlijk Wetboek,- en – indien deze kosten zijn gemaakt – buitengerechtelijke incassokosten gelijk aan 15% van het openstaande bedrag (exclusief btw) met een minimum van € 25,-. De Wederpartij is aansprakelijk voor alle door Laadpunt Beheer te maken gerechtelijke kosten (inclusief kosten van juridische bijstand) die verband houden met de incasso van de bedragen die de Wederpartij verschuldigd is. Laadpunt Beheer heeft het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten vanaf de datum waarop de Wederpartij in verzuim verkeert, tot aan het moment waarop Laadpunt Beheer het volledige door de Wederpartij verschuldigde bedrag heeft ontvangen. 

11.Ten aanzien van Consumenten wordt bij toepassing van het bepaalde in het vorige lid niet ten nadele van de Consument afgeweken van het bepaalde in de Wet Incassokosten. 

ARTIKEL 18. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING 

  1. De Wederpartij draagt de schade veroorzaakt door onjuistheden of onvolledigheden in de door haar verstrekte informatie, iedere andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Wederpartij die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien, alsmede een andere omstandigheid die niet aan Laadpunt Beheer kan worden toegerekend.
  2. Indien een Product (eventueel in combinatie met een Dienst) functioneert met behulp van de daarvoor  noodzakelijke (al dan niet openbare) communicatie-infrastructuur, zoals (mobiele)  internetverbindingen, staat Laadpunt Beheer niet in voor het ononderbroken of zonder storingen  functioneren daarvan en is Laadpunt Beheer niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van storingen  in die communicatie-infrastructuur. Voor zover het bedoelde functioneren zich begeeft in de macht van  de Wederpartij of een Eindgebruiker, dient deze ervoor zorg te dragen dat de door haar/hem gebruikte  randapparatuur, zoals mobiele telefoons en computers en verbindingen voldoende beveiligd zijn, zoals  tegen bijvoorbeeld virussen en onbevoegd gebruik door derden. 
  3. Laadpunt Beheer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het uitschakelen van de  elektriciteit ten behoeve van een veilige installatie. De Wederpartij zal alle nodige maatregelen nemen  teneinde een veilige installatie mogelijk te maken.  
  4. Laadpunt Beheer is niet aansprakelijk indien een Elektrisch Voertuig niet of niet veilig kan worden  opgeladen vanwege een defect in het Elektrisch Voertuig en/of de gebruikte hulpmiddelen die geen  onderdeel van het door Laadpunt Beheer geleverde Laadpunt zijn, waaronder maar niet beperkt tot de  laadkabel. 
  5. Laadpunt Beheer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gederfde  winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van  aanspraken van afnemers van de Wederpartij, aantasting of verlies van data, schade verband houdende  met de inschakeling van de door de Wederpartij aan Laadpunt Beheer voorgeschreven leveranciers,  zaken, materialen of software van derden. Laadpunt Beheer is, onverminderd het bepaalde in het  overige van deze algemene voorwaarden en met name het bepaalde in lid 8, jegens de Wederpartij  slechts aansprakelijk te houden voor directe schade die de Wederpartij lijdt als gevolg van een  toerekenbare tekortkoming van Laadpunt Beheer in de nakoming van haar verplichtingen uit de  Overeenkomst. Onder toerekenbare tekortkoming moet worden verstaan een tekortkoming die een  goed en zorgvuldig handelend vakgenoot kan en behoort te vermijden, een en ander met inachtneming  van normale oplettendheid en de voor de uitvoering van de Overeenkomst vereiste vakkennis en  middelen. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: 

– de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de  vaststelling betrekking heeft op schade die in de zin van deze algemene voorwaarden voor  vergoeding in aanmerking komt; 

– de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Laadpunt Beheer aan de  Overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Laadpunt Beheer toegerekend kunnen  worden; 

– redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Wederpartij  aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade in de zin van deze  algemene voorwaarden. 

  1. Mocht Laadpunt Beheer aansprakelijk zijn voor enige schade, dan heeft Laadpunt Beheer te allen tijde  het recht deze schade te herstellen. De Wederpartij dient Laadpunt Beheer hiertoe in de gelegenheid te  stellen, bij gebreke waarvan elke aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer ter zake vervalt. 
  2. Voorwaarde voor enig recht op schadevergoeding is dat de Wederpartij de schade onverwijld na  ontdekking daarvan, althans het redelijkerwijs kunnen ontdekken daarvan, Schriftelijk aan Laadpunt Beheer mededeelt. 
  3. De aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer is beperkt tot ten hoogste herstel van de Dienstverlening,  dan wel herstel of vervanging van de leverantie waarop de aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer

betrekking heeft. Indien herstel of vervanging niet mogelijk is, is de aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de  Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer betrekking heeft, met dien verstande  dat de aansprakelijkheid van Laadpunt Beheer nimmer meer zal belopen dan het bedrag dat in het  desbetreffende geval, op grond van de door Laadpunt Beheer afgesloten aansprakelijkheidsverzekering,  daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Laadpunt Beheer dat  krachtens die verzekering toepassing vindt. 

  1. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen jegens Laadpunt Beheer bedraagt één jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende rechtsvorderingen die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren. 

10.De Wederpartij vrijwaart Laadpunt Beheer van eventuele aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan (een) ander(en) dan aan Laadpunt Beheer toerekenbaar is. 

  1. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen uit dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek. 

12.De aansprakelijkheidsbeperkingen uit deze algemene voorwaarden gelden niet indien de schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Laadpunt Beheer. 

ARTIKEL 19. | EIGENDOMSVOORBEHOUD 

  1. Alle door Laadpunt Beheer verkochte en geleverde Producten blijven haar eigendom totdat de Wederpartij al haar betalingsverplichtingen uit de Overeenkomst deugdelijk is nagekomen. 2. Het is de Wederpartij verboden de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust te verkopen, te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren. 
  2. Indien derden beslag leggen op de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Wederpartij verplicht Laadpunt Beheer hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen. 
  3. De Wederpartij geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Laadpunt Beheer en de eventueel door Laadpunt Beheer aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. Laadpunt Beheer is bij verzuim van de Wederpartij gerechtigd de hier bedoelde Producten terug te nemen. Alle hiermee in verband staande redelijke kosten komen voor rekening van de Wederpartij. 
  4. Indien Laadpunt Beheer geen beroep kan doen op het eigendomsvoorbehoud omdat de geleverde Producten zijn nagetrokken, is de Wederpartij gehouden de nieuwgevormde zaken aan Laadpunt Beheer te verpanden. 

ARTIKEL 20. | PRIVACY 

  1. Laadpunt Beheer verwerkt in het kader van haar bedrijfsvoering bepaalde persoonsgegevens van de Wederpartij en van Eindgebruikers. Persoonsgegevens zijn gegevens aan de hand waarvan een bepaalde persoon kan worden geïdentificeerd, zoals naam-, adres en woonplaatsgegevens. 
  2. Bij het verwerken van persoonsgegevens houdt Laadpunt Beheer zich aan de geldende regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensverwerking. De manier waarop Laadpunt Beheer omgaat met persoonsgegevens is beschreven in de privacyverklaring die als bijlage bij deze algemene voorwaarden is gevoegd. Deze privacyverklaring is tevens gepubliceerd op de website www.Laadpunt.nl.

ARTIKEL 21. | SLOTBEPALINGEN 

  1. Indien een klacht van een Consument in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/). 
  2. Laadpunt Beheer is te allen tijde bevoegd om de inhoud van de Diensten te wijzigen. Ook is Laadpunt Beheer bevoegd deze algemene voorwaarden te wijzigen. Tenzij deze wijzigingen van ondergeschikte betekenis zijn, is de Wederpartij, indien zij niet met de wijzigingen wenst in te stemmen, gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen. 
  3. De Wederpartij geeft hierbij reeds bij voorbaat toestemming voor overdracht van haarrechtsverhouding met Laadpunt Beheer aan een derde in het kader van een (gedeeltelijke) overdracht van de onderneming van Laadpunt Beheer aan die derde. 
  4. Op elke Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 
  5. Partijen zullen niet eerder een beroep doen op de rechter dan nadat zij zich optimaal hebben ingespannen om het geschil in onderling overleg te beslechten. 
  6. Voor zover de wet daarvan onder de gegeven omstandigheden van het geval niet dwingend afwijkt, wordt uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de vestigingsplaats van Laadpunt Beheer aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen kennis te nemen. Algemene voorwaarden december 2018 

PRIVACYVERKLARING LAADPUNT BEHEER B.V. 

Beleid 

Laadpunt Beheer B.V. (hierna: ‘Laadpunt Beheer’) respecteert de privacy van eenieder van  wie persoonsgegevens door Laadpunt Beheer worden verwerkt, waaronder mede begrepen  die van bezoekers en gebruikers van de website www.laadpunt.nl (hierna: ‘de website’).  Laadpunt Beheer acht de zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang.  Laadpunt Beheer zal uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de  Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679 van het  Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016). 

Doeleinden 

Laadpunt Beheer verwerkt persoonsgegevens die u zelf verschaft aan Laadpunt Beheer, zoals bij: 

– Telefonisch of mailcontact of het versturen van een bericht middels het contactformulier op de website; 

– Het sluiten en uitvoeren van een overeenkomst met Laadpunt Beheer wat betreft de levering van producten en/of dienstverlening; 

– De inschrijving voor en de ontvangst van nieuwsbrieven. 

Persoonsgegevens worden door Laadpunt Beheer verwerkt en gedeeld met derden indien  en voor zover dit gebeurt met uw toestemming of indien en voor zover dat noodzakelijk is: 

  1. a) Om uitvoering te geven aan een door u, al dan niet via de website, ingediend contactverzoek, een tussen u en Laadpunt Beheer gesloten overeenkomst dan wel de behandeling van uw verzoek tot het sluiten van een overeenkomst tussen u en Laadpunt Beheer.

De door u aan Laadpunt Beheer verstrekte persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt  voor de doeleinden waarvoor u deze persoonsgegevens hebt verstrekt, bijvoorbeeld om uw  contactverzoek of verzoek tot het sluiten van een overeenkomst te kunnen behandelen of  om een met u gesloten overeenkomst te kunnen uitvoeren. Indien u een overeenkomst met  Laadpunt Beheer hebt gesloten, worden de door u verstrekte persoonsgegevens uitsluitend  verwerkt indien en voor zover dat voor de uitvoering van de betreffende overeenkomst  noodzakelijk is. 

In het kader van de uitvoering van een tussen u en Laadpunt Beheer gesloten overeenkomst,  kunnen uw persoonsgegevens worden verwerkt door derden die bij de uitvoering van de  betreffende overeenkomst zijn betrokken, zoals een betaalprovider voor de afwikkeling van  online betalingen middels het webshopgedeelte van de website, een door Laadpunt Beheer  aan te wijzen transportbedrijf voor het bij u bezorgen van bestellingen en externe  dienstverleners om u de diensten van Laadpunt Beheer te kunnen bieden. 

Voorts is het mogelijk dat u zich op de website aanmeldt voor nieuwsbrieven. De in het  kader daarvan door u verstrekte persoonsgegevens worden door Laadpunt Beheer  uitsluitend verwerkt om aan u de gevraagde nieuwsbrieven te kunnen versturen. U kunt zich  voor de verdere ontvangst van nieuwsbrieven uitschrijven op de daartoe in de betreffende  berichten aangegeven wijze. 

Indien u eens een overeenkomst met Laadpunt Beheer hebt gesloten, mag Laadpunt Beheer  u zonder voorafgaande instemming nieuwsbrieven toesturen indien deze nieuwsbrieven in overwegende mate betrekking hebben op diensten of producten die eerder door u van Laadpunt Beheer zijn afgenomen. U kunt zich voor de verdere ontvangst van nieuwsbrieven uitschrijven op de daartoe in de nieuwbrieven aangegeven wijze. 

  1. b) Om te voldoen aan een wettelijke verplichting, bijvoorbeeld het voldoen aan een bevel van overheidswege of het voldoen aan de fiscale verplichtingen van Laadpunt Beheer. 
  2. c) Voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Laadpunt Beheer of van een derde, behalve wanneer uw belangen of grondrechten en fundamentele vrijheden die tot bescherming van persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen. 

Onder gerechtvaardigde belangen worden bijvoorbeeld begrepen het opsporen van  (pogingen tot) onrechtmatige en/of strafbare gedragingen gericht tegen Laadpunt Beheer of  derden, bijvoorbeeld in verband met het gebruik van de website of dienstverlening van  Laadpunt Beheer. Voorts worden onder gerechtvaardigde belangen begrepen het verwerken  (waaronder het opslaan mede begrepen) van uw persoonsgegevens door de hostingprovider  van Laadpunt Beheer om haar dienstverlening, alsook de website en de e-mailvoorzieningen  van Laadpunt Beheer te kunnen exploiteren en het delen van uw persoonsgegevens,  waaronder naam en adresgegevens, met een administratiekantoor om de administratie en  boekhouding van Laadpunt Beheer te kunnen verzorgen. 

In alle gevallen geldt dat uitsluitend daartoe geautoriseerde medewerkers van Laadpunt  Beheer toegang hebben tot uw persoonsgegevens en uitsluitend voor zover dat nodig is ter  uitvoering van de aan hen opgedragen taken. Dit geldt ook ten aanzien van derden aan wie  Laadpunt Beheer persoonsgegevens verstrekt zoals hierboven beschreven. Laadpunt Beheer  zal uw persoonsgegevens onder geen beding verkopen. De personen die onder  verantwoordelijkheid van Laadpunt Beheer vallen, evenals door Laadpunt Beheer  ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te 

respecteren. Voor zover Laadpunt Beheer de verwerking van persoonsgegevens uitbesteedt  aan een derde partij, zal Laadpunt Beheer de noodzakelijke stappen ondernemen om te  garanderen dat uw persoonsgegevens voldoende worden beschermd. Zulke stappen  omvatten, indien en voor zover dat volgens de wet is vereist, het hanteren van een  verwerkersovereenkomst met dergelijke ontvangers om te zorgen dat zij dezelfde of  vergelijkbare technische en organisatorische maatregelen treffen als Laadpunt Beheer, zodat  uw persoonsgegevens voldoende worden beschermd. 

Cookies 

Laadpunt Beheer gebruikt functionele en analytische cookies op de website. Een cookie is  een klein tekstbestand dat bij het bezoek aan de website wordt opgeslagen in de browser  van uw apparaat. Cookies met slechts een technische functionaliteit (functionele cookies)  zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursopgaven  

onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken  en deze te kunnen optimaliseren. 

Middels analytische cookies verzamelt Laadpunt Beheer gegevens voor onderzoek teneinde  een beter inzicht te krijgen in het gebruik van de website door de bezoekers daarvan. In dat  kader maakt Laadpunt Beheer gebruik van Google Analytics om te helpen analyseren op  welke wijze de website wordt gebruikt door logboekgegevens en bezoekersgedrag op de  website in anonieme vorm te verzamelen. Uw IP-adres wordt echter gemaskeerd, er is een  verwerkingsovereenkomst aangegaan met Google en er wordt geen data doorgestuurd voor  aanvullende Google-diensten. 

U kunt het gebruik van cookies voorkomen of beperken door de juiste instellingen in uw  internetbrowser te selecteren. Indien u het gebruik van cookies beperkt, is het echter  mogelijk dat u de functionaliteiten van de website niet optimaal kunt benutten. Veranderingen 

Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op de website  en de dienstverlening van Laadpunt Beheer. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen  ten aanzien van de website en/of de bedoelde dienstverlening, kunnen leiden tot wijzigingen  in deze privacyverklaring. Wijzigingen in deze privacyverklaring worden aangeven door de  versie en datum te herzien. 

Uw rechten 

U heeft het recht om Laadpunt Beheer te verzoeken om inzage, wissing en rectificatie van uw  persoonsgegevens alsook om beperking van de u betreffende verwerking. Voorts heeft u het  recht om tegen de verwerking bezwaar te maken en heeft u recht op  

gegevensoverdraagbaarheid. 

Voor zover de verwerking van persoonsgegevens gebaseerd is op de van u verkregen  toestemming, heeft u te allen tijde het recht deze toestemming in te trekken, zonder dat dit  afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de  intrekking daarvan. 

U heeft het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens of in geval u  in een ander land dan Nederland woonachtig of gevestigd bent, de toezichthoudende  autoriteit aldaar. 

Bewaren van persoonsgegevens 

Persoonsgegevens worden door Laadpunt Beheer slechts bewaard voor zolang dat gelet op de doeleinden waarvoor  zij zijn verkregen, noodzakelijk is. Laadpunt Beheer legt passende technische en organisatorische maatregelen ten 

uitvoer om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies en tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze  maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van te beschermen gegevens met zich  meebrengen. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verwerking van persoonsgegevens te voorkomen. 

Vragen en feedback 

Voor vragen over deze privacy policy of vragen of klachten over de verwerking van uw  persoonsgegevens door Laadpunt Beheer, kunt u contact opnemen met Laadpunt Beheer.  Laadpunt Beheer helpt u graag indien u vragen of klachten heeft over de verwerking van uw  persoonsgegevens door Laadpunt Beheer of indien u uw persoonsgegevens wilt wijzigen of  verwijderen. 

Laadpunt Beheer B.V. 

Oosterengweg 34

1221 JV Hilversum

035-2031245 

info@Laadpunt.nl 

Privacyverklaring oktober 2024